Linnamaasturid on tänu oma mitmekülgsusele tõusnud uute autode seas populaarseimaks segmendiks. Need võimekad autod suudavad vastata väga erinevatele vajadustele ja see muudab need sõidukid atraktiivseks nii peredele kui seiklushimulistele juhtidele.
Linnamaasturid, tuntud ka kui crossoverid, ühendavad sõiduautode ja maasturite parimad omadused, pakkudes mugavust, turvalisust ja praktilisust. Kõrge isteasend ja avar salong tagavad parema nähtavuse ja sõidumugavuse, mis on oluline nii linnas liiklemisel kui ka pikematel reisidel. Sageli valitakse neliveolised versioonid, kus maastikurežiim tagab parema haarduvuse ja stabiilsuse erinevates teeoludes, olgu see siis lumisel talvel või kruusateel suvekoduni sõites.
Kui oled uue linnamaasturi jahil, siis ilmselt oled esimesena paika pannud oma eelarve. Keskklassi linnamaasturite baasmudelid algavad tüüpiliselt vahemikus 25 000 kuni 37 000 eurot ning nende maasturite kalleimad varustustasemad jäävad üldiselt alla 50 000 euro. Aitame valida parimat keskklassi linnamaasturit aastal 2024.
Parimad linnamaasturid aastal 2024 hinnaklassis 25-35 000 eurot
Oleme välja valinud 7 parimat keskklassi linnamaasturi mudelit, mis pakuvad oma hinnaklassis parimat väärtust:
- Hyundai Tucson
- Kia Sportage
- Nissan Qashqai
- Peugeot 3008
- Škoda Kodiaq
- Toyota RAV4
- Volkswagen Tiguan
Kõik need mudelid on hinnatud oma kvaliteedi, töökindluse, sõidumugavuse ja turvavarustuse poolest ning pakuvad laia valikut erinevaid funktsioone, mis rahuldavad ka kõige nõudlikuma autoostja vajadusi. Valides sellest nimekirjast 2024. aasta auto ei ole võimalik pange panna, kuid valik nende vahel võib osutuda keerukaks, sest iga tootja pakub omakorda palju nüansse.
Toyota RAV4 | Škoda Kodiaq | Peugeot 3008 | Volkswagen Tiguan | Kia Sportage | Nissan Qashqai | Hyundai Tucson | |
Soodsaim hind | 36 900 € | 35 990 € | 32 600 € | 31 500 € | 28 690 € | 26 342 € | 25 990 € |
Soodsaim mootor | 2.5 Hybrid Dynamic Force | 1,5 TSI ACT DSG m-Hybrid | Hybrid 136 e-DCS6 | 1.5 eTSI OPF kerghübriid | 1,6 T-GD 2WD | MHEV 140 6M/T | 1.6 T-GDi 150 h |
Soodsaim varustus | Active | Selection | Allure | City | LX Plus | Visia | Comfort |
Kütus | hübriid: bensiin/elekter | bensiin | hübriid: bensiin/elekter | hübriid: bensiin/elekter | bensiin | hübriid: bensiin/elekter | bensiin |
Kiirendus | 8,4 sekundit | 9,7 sekundit | 10,2 sekundit | 10,6 sekundit | 10,3 sekundit | 10,2 sekundit | 10,3 sekundit |
Tippkiirus | 180 km/h | 207 km/h | 201 km/h | 198 km/h | 189 km/h | 196 km/h | 189 km/h |
Kombineeritud kütusekulu | 5,7l 100km | 6,3l 100km | 6l 100km | 6,1l 100km | 6,6l 100km | 6,3l 100km | 6,7l 100km |
Võimsus | 218hj 160kW | 150hj 110kW | 136hj 100kW | 130hj 96kW | 150hj 110kW | 140hj 103kW | 150hj 110kW |
Käigukast | automaat | automaat | automaat | automaat | manuaal | manuaal | manuaal |
Veoskeem | esivedu | esivedu | esivedu | esivedu | esivedu | esivedu | esivedu |
Selles artiklis võrdleme iga mudeli soodsaimat versiooni ja standardvarustust, sest sageli ei lähe uhke reklaam ja rikkalik brošüür hinnalipikuga kokku. Kuvatakse hind “alates” ehk soodsaim versioon, kuid reklaamitakse ägedamaid omadusi, mis sageli tulevad luksuslike varustustasemete või lisapakettidega. Toome välja, millise varustustasemega saad iga mudeli unikaalseima funktsiooni ja võrdleme enam kui 15 erinevat varustuse elementi. Standardversioonide mugavaks võrdlemiseks oleme teinud sulle mugava tabeli.
Teades iga auto peamisi omadusi, saad teha teadliku otsususe leidmaks endale sobivaim linnamaastur.
Täisteenusrent
Linnamaasturit valitakse üldiselt mugavuse ja paindlikkuse pärast. Samadel põhjustel vaadatakse ka just uusi autosid, et ei peaks auto vanusega kaasa tulevate probleemidega tegelema. Seega kui mugavus on oluline, siis tasub ka liingust üks samm mugavuse suunas võtta ja valida täisteenusrent ehk pikaajaline autorent.
Täisteenusrent pakub sulle uut autot fikseeritud kuumaksega, kus kuumakses sisalduvad juba kõik autoga seotud kulud – hooldus, rehvid, kindlustus jne. Lisaks sellele, et kulud on ühtlaselt ära jaotunud, mitte ei hüppa teatud kuudel lakke, tehakse kõik sinu jaoks ka mugavamaks. Sa ei pea ise meeles pidama, et millal teha kindlustusmakset või kuhu ma oma talverehvid panin, sest kõik autoga seotu korraldab Mobire.
Volkswagen Tiguan 2024 – Euroopa hinnatuim linnamaastur
Soodsaim hind | 31,500 € |
Soodsaim mootor | 1.5 eTSI OPF kerghübriid |
Soodsaim varustustase | City |
Kütus | hübriid: bensiin/elekter |
Kiirendus | 10,6 sekundit |
Tippkiirus | 198 km/h |
Kombineeritud kütusekulu | 6,1 l/100 km |
Võimsus | 130 hj 96 kW |
Käigukast | automaatne |
Veoskeem | esirattavedu |
Eesti automüügi top3 hulka Volkswagen küll ei jõua, küll aga Euroopas ülikõrgelt hinnatud ja linnamaasturitest on just VW on Euroopa enimmüüdud auto. Selle üle on raske imestada, see Saksa auto on kvaliteedi maine kuhjaga ära teeninud. VW panustab eriti turvalisusesse ja juhiabisüsteemidesse, mis on kõik üsna kenasti olemas ka Tiguan City standardvarustuses.
City varustuse osas saab siiski nuriseda, et puudub Apple CarPlay ja Android Auto võimekus (vaja lisapaketti) ning elektriliselt kokkuklapitavad küljepeeglid, mida siiski tahaks tänapäeval standardseks pidada. Seetõttu alustaks Tiguanide valimisel pigem Life varustustasemest, kuigi kui rahaliselt saab lubada, siis näiteks R-line on väga elegantne ja mõnusalt varustatud.
Uue 2024 Tiguani puhul peab esialgu natuke harjuma käiguvalitseja ja kojameeste asukohaga. Nimelt saab D ja R käiku vahetada rooli taga asuvat pulka keerates ja kojamehed on viidud roolist vasakule. Sellised muutused tunduvad alguses veidrad, aga igapäevaselt sõites harjub kiiresti.
Kes soovib kütusekulu vähendada võiks vaadata ka hübriidi poole, uuel Tiguanil on nii kerghübriidi kui pistikhübriidi variant. Elektrivõimendi pakub ka sujuvamat kiirendust ja paremat reageerimist, seega pole asi ainult kütusekulus. Teisalt ei saa hübriid vastu neliveo ja diiselmootori võimsusele, seega igaühele oma!
Volkswagen Tiguan Life 30y täisteenusrent
või
Volkswagen Tiguan R-Line 2.0D 4M täisteenusrent
Toyota RAV4 2024 – eestlaste lemmik linnamaastur
Soodsaim hind | 36,900 € |
Soodsaim mootor | 2.5 Hybrid Dynamic Force |
Soodsaim varustustase | Active |
Kütus | hübriid: bensiin/elekter |
Kiirendus | 8.4 sekundit |
Tippkiirus | 180 km/h |
Kombineeritud kütusekulu | 5,7 l/100 km |
Võimsus | 218 hj 160 kW |
Käigukast | automaatne |
Veoskeem | esirattavedu |
Eestlaste armastatuim linnamaastur on Toyota RAV4. See oli 2023. aastal müüdud uutest autodest kõige populaarsem mudel. Peamiselt kritiseeritakse RAV4 mürataset maanteesõidul, kuid see on kriitikast ka kõik – Toyota näol on tegemist ülimalt töökindla ja mõistlikute hoolduskuludega autoga, mille suurt massi arvestades on ka kütusekulu madal. Saladuseks efektiivne hübriidmootor!
Toyota on samas pisut kade oma standardvarustusega. Active versioonil puuduvad näiteks pimenurga andur ja vihmaandur, mida samas hinnaklassis konkurendid kohe pakuvad. Samas on varustustase Luxury Limited, ülimõistliku hinnaga, alla selle ei tasu võttagi.
Kes aga tahab elu täiel rinnal elada, see vaadaku 10 000€ kallima RAV4 Adventure varustustaseme poole, sest see tõeliselt sportlik kaunitar oma 19-tollised valuvelgede ja laiemate rattakoobastega. Spetsiaalsed põhjakaitsmed aitavad sõitu nautida ka keerulisemates teeoludes, kartmata oma suksut rikkuda!
RAV4 Luxury Limited täisteenusrent
Škoda Kodiaq 2024 – suurim keskklassi linnamaastur
Soodsaim hind | 35,990 € |
Soodsaim mootor | 1,5 TSI ACT DSG m-Hybrid |
Soodsaim varustustase | Selection |
Kütus | bensiin |
Kiirendus | 9.7 sekundit |
Tippkiirus | 207 km/h |
Kombineeritud kütusekulu | 6,3 l/100 km |
Võimsus | 150 hj 110 kW |
Käigukast | automaatne |
Veoskeem | esirattavedu |
Škoda on Maarjamaal tõeliselt armastatud. Saksa kvaliteet mõistliku hinnaga – mida veel tahta? Škoda on ka müüginumbrites ainuke, kes Toyotale konkurentsi pakub ning Kodiaq ise on Škoda mudelite müügis alati topis. Miks? Tegemist on tõeliselt suure, ruumika ja mugava autoga. Meie TOP7 seast on Kodiaq ainuke, mida saab lisapaketiga teha ka 7-kohaliseks, seega sobib ta ideaalselt nii pere kui ka reisiautoks.
Kodiaqi Selection varustustase on vägagi korralik. See on Škoda suhtumises väga positiivne – juba standardvarustuses on olulised asjad olemas ja veel pealegi. Näiteks juhtmevaba laadimist telefonidele müüvad kõik teised tootjad lisavarustustes või kallimates varustustasemetes, kuid Škoda Selectionis on see standardvarustuses olemas ning Škoda on lisanud ka telefonidele laadimise ajaks ka jahutuse.
Škoda teeb ka varustustasemete võrdlemise ja valimise väga lihtsaks. Lisaks Selectionile pakutakse ka SportLine-i ning SportLine keskendub eelkõige sisemuse ja välimuse sportlikumaks muutmisele – suurt vahet varustustasemes ei ole. Kõik, mis on Selectioni standardvarustuses puudu (a la soojendusega tagaistmed või kaugjuhtimisega kliima) saab võtta ka lisapaketina, ilma SportLine-i valimata.
Kriitikud leiavad muidugi, et Kodiaqi suurus on hoopis miinus, mitte pluss. Kellel pole 7 istekohta vaja võivad tõesti mõelda, et ma ju tahtsin LINNAmaasturit, kuid sellise suure autoga linnas manööverdamine pole kõige mugavam. Ajalooliselt on Kodiaq saanud kriitikat ka suurema kütusekulu pärast, kuid nüüd on Kodiaq tulnud välja ka pistikhübriidiga. Eks kalkulatsioon tuleb igal ühel ise teha – pistikhübriidi kütusekulu on ülimadal, kuid selle eest pead välja käima ligi 10 000 eurot enam, kui bensiinimootoriga Kodiaqi eesti.
Autot valides mõtle, kas eelistad tõeliselt võimast nelivedu, sportlikkust ja kiiret minekut (2,0 TDI SCR 4×4 kiirendab sajani 2 sekundit kiiremini kui tema 1,5 TSI ACT vennas) või pigem kruiisid rahulikumalt, sest metsavahele seiklustele satud harva.
Mõlemad variandid Mobires saadaval:
Škoda Kodiaq Sportline 2,0 TSI 4×4 150kW täisteenusrent
või
Škoda Kodiaq Selection 1,5 TSI ACT 110kW täisteenusrent
Peugeot 3008 2024 – 2024 aasta stiilseim linnamaastur
Soodsaim hind | 32,600 € |
Soodsaim mootor | Hybrid 136 e-DCS6 |
Soodsaim varustustase | Allure |
Kütus | hübriid: bensiin/elekter |
Kiirendus | 8.9 sekundit |
Tippkiirus | 201 km/h |
Kombineeritud kütusekulu | 6 l/100 km |
Võimsus | 136 hj 100 kW |
Käigukast | automaatne |
Veoskeem | esirattavedu |
Uus Peugeot 3008 on iseloomuga auto! Laheda futuristliku välimuse ja kõrgtehnoloogise interjööriga maandub see kosmiline auto uhkelt meie toppi. Oma kitsaste LED esitulede ja lennuka spoileriga on see auto lihtsalt…stiilne! Seda kinnitab ka rahvusvahelise Red Dot autode disainiauhinna võit 2024. aastal.
3008 tuleb hübriidi, pistikhübriidi ja täiselektrilisena ning kahes varustusastmes: Allure (soodsaim) ja GT. Nagu ka paljud teised tootjad on Peugeot päris palju toredaid funktsioone standardvarustusest välja jätnud. Kuna Peugeoti erilisus tuleb osalt ka tema tehnoloogiast, näiteks pakub Peugeoti Panoramic i-Cockpit (21 tolline nõgus panoraamekraan) täitsa omapärast sõidukogemust, siis pigem tasub kohe vaadata kallima GT varustustaseme poole, kuigi nii mõndagi saab Allure-ile lisapaketina osta.
Kriitikanoolena tooks välja Peugeoti prantsasliku ülbuse. Huvitav, kuidas tundsid ennast Peugeoti Eesti esindajad, kui said uue 3008 brošüüri – osa infot on seal lihtsalt puudu, näiteks on võimatu leida tehniliste andmete seast selle mudeli kiirendust. Koduleht uhkeldab ka juhiabisüsteemidega, näiteks ristsuunalise liikluse hoiatus ja pimenurgaandurid, kuid varustuse nimekirja nad millegipärast pole sattunud. Seega millise paketi või varustustasemega need kaasa tulevad jääb prantsaslikult salapäraseks.
Lisaks kurdetakse ka, et infotainment süsteemid on veidi uimased. Kui sa laotad oma programmid futuristlikule nõgusekraanile, siis ootused lähevad kõrgeks ja iga aeglane laadimine muutub märgatavaks. Samas ei saa kriitikast hoolimata üle ega ümber sellest, et Peugeot 3008 valides istud tõeliselt stiilse sõiduki rooli.
Peugeot 3008 GT täisteenusrent
Kia Sportage 2024 – pilkupüüdev ja ruumikas linnamaastur
Soodsaim hind | 28,690 € |
Soodsaim mootor | 1,6 T-GD 2WD |
Soodsaim varustustase | LX Plus |
Kütus | bensiin |
Kiirendus | 10,3 sekundit |
Tippkiirus | 189 km/h |
Kombineeritud kütusekulu | 6,6 l/100 km |
Võimsus | 150 hj 110 kW |
Käigukast | manuaal |
Veoskeem | esirattavedu |
Kia Sportage on auto, millest õhkub kaasaegset jõulist energiat. Bumerangi meenutavad esituled, kitsad tagatuled, kiftid veljed – see linnamaastur on oma hinna kohta tõeliselt pilkupüüdev.
Soodsaima varustustaseme ehk LX Plusi poole ilmselt peatuma ei tasu jääda, sest puudub kaarjas teekonna kompuuter, mis on Kial tõeliselt hästi välja tulnud. Näiteks lülitatakse suunatulega koos sisse ka vastava suuna tagumine kaamera ja siis näed auto taga toimuvat ka näidikuteplokis. Seda 12’’ kompuutrit ei saa LX Plusile lisana võtta, LX Plusil on keskel 4,2″ kompuuter. Küll aga on LX Plusile lisatud soojendusega rool – seda teised autotootjad nii kergelt standardvarustuses välja ei luba.
Tähele tasub panna ka seda, et soodsaim mudel tuleb manuaalkäigukastiga. Tänu sellele jääb soodsaimast varustusest välja ka adaptiivne püsikiirusehoidja – Kia manuaalidele seda ei lisa. Automaatkastiga variant on pisut kallim.
Kurta võib ka odavaima versiooni suure kütusekulu osas, seega tasub hinnakirjas vaadata ka väiksema võimsusega mootoreid või näiteks kerghübriidi MHEV. Samas on Kia Sportage tõeliselt ruumikas nii ees kui taga, seega on Sportage oma koha TOP7-s ilusti välja teeninud.
Automaatkastiga Kia Sportage kerghübriid täisteenusrent
Nissan Qashqai 2024 – linnamaasturite teenäitaja
Soodsaim hind | 26,342 € |
Soodsaim mootor | MHEV 140 6M/T |
Soodsaim varustustase | Visa |
Kütus | hübriid: bensiin/elekter |
Kiirendus | 10,2 sekundit |
Tippkiirus | 196 km/h |
Kombineeritud kütusekulu | 6,3 l/100 km |
Võimsus | 140 hj 103 kW |
Käigukast | manuaal |
Veoskeem | esirattavedu |
Võib vist öelda, et Nissan Qashqai ongi linnamaasturite ema. Kui Qashqai esmakordselt 2007 aastal välja tuli, siis muutis ta crossoverite suunda. See väikemaastur oli esimene, mida me tänapäeval linnamaasturitena ette kujutame. Pika kogemusega on Qashqai suutnud hästi kombineerida mugavust, turvalisust ja stiilsust.
Samas kuna oleme võtnud võrdlusbaasi aluseks kõige soodsama varustustaseme, siis selle koha pealt saab Nissan kõvasti kriitikat. Visiat pakutakse ainult bensiinimootorile, kerghübriidi ja e-Powerit pole võimalik nii kehva varustustasemega võtta. Jääb mulje, nagu oleks varustustase Visia tehtud lihtsalt selleks, et pakkuda võimalikult odavat alghinda. Mida muud arvata sellest, et standardvarustuses pole isegi istmesoojendust, tahavaatekaamerat, Android Auto/Apple CarPlay võimekust või elektrilisi küljepeegleid. Kui selline müügikuulutus kuskil vastu vaataks, siis ei oskaks arvatagi, et tegemist on 2024. aasta autoga! Seega Qashqaid vaata pigem näiteks N-Connecta varustustasemega.
Kui juba mitte kinni olla kõige odavamas mudelis, siis tõeliselt põnev on Nissanite omapärane e-Power hübriid. Kui tavaliselt töötavad hübriidmootorites elekter ja bensiin paralleelselt, siis e-Power bensiinimootor laeb akut ja elektrimootor paneb rattad pöörlema. Pigem on sõidukogemus nagu elektriautos, eriti kuna mootor töötab tõeliselt vaikselt.
Hyundai Tucson 2024 – mõnusalt sujuv igapäevaauto
Soodsaim hind | 25,990 € |
Soodsaim mootor | 1.6 T-GDi 150 h |
Soodsaim varustustase | Comfort |
Kütus | bensiin |
Kiirendus | 10,3 sekundit |
Tippkiirus | 189 km/h |
Kombineeritud kütusekulu | 6,7 l/100 km |
Võimsus | 150 hj 110 kW |
Käigukast | manuaal |
Veoskeem | esirattavedu |
Uus Hyndai Tucson paistab silma oma kaasaegse välimuse poolest. Oma nurgelise disaini ja kroomviimistlusega esivõrega näeb ta välja sportlik ja stiilne, kuigi sõiduelamus päris nii sportlik pole – pigem on kiidetakse, et Tuscon on mõnus stabiilne igapäevane auto, sest sõidukogemus on sujuv ja pehme.
Standardvarustus Comfort on täiesti mõistlik, käige vingemaid funktsioone pole lisatud, aga pole ka suuri prohmakaid. Pisut on naljakas, et olemas on tahavaatekaamera, aga mitte parkimisandurid, mis lisatakse paremate varustustasemete juures. Premium varustustase on küll kallim, kuid hiilgab mitme funktsiooniga, mida mujalt ei leia. Näiteks on olemas dual bluetooth, mis tähendab, et korraga saab olla ühendatud kaks seadet. Kui autot kasutab mitu inimest, siis on see ülimalt mugav, jääb ära nuputamine, et kelle telefon nüüd ära ühendab.
Odavaimal versioonil on ka manuaalne käigukast. Kriitikat on saanud ka kallima versiooni topelt siduriga automaatkäigukast – öeldakse, et jõnksub väikestel kiirustel. Samuti tuleb arvestada, et baasmudeli kütusekulu suur – võrreldud autodest suurim. Kui kütusekulu on oluline argument, siis ilmselt tasub vaadata kerg- või pistikhübriidi poole. Samas armastavad paljud linnamaastureid just neliveolisena, sellisel juhul on sõidukogemus hoopis midagi muud.
Neliveoga Hyndai Tuscon Premium täisteenusrent
Standardvarustuse võrdlus
Uut autot ostes on ootus, et teatud asjad on kõigil autodel juba standardvarustuses olemas. Nii see päris pole, mõned tootjad on oma standardvarustuse väga paljaks koorinud, et saaks näidata väga soodsat alghinda. Oleme varustuse võrdlemiseks teinud mugava tabeli enam kui 15 varustuselemendiga.
Kõigil autodel on standardvarustuses olemas Bluetooth handsfree ja üllatuslikult sõiduraja hoidmise abi. Kõigil on olemas on ka kiirusehoidja, kuid tabelis huvitas meid tänapäevasem adaptiivne kiirusehoidja, mida kõigil siiski pole.
Ebameeldivalt üllatas Nissan, sest Qasqai Visial pole isegi esiistmete soojendust ning tahavaate kaamerat. Ka Android Auto ja Apple CarPlay on tänapäeval justkui iseenesest mõistetavad featuurid, kuid Visiale pole võimalik seda isegi lisapaketina osta (Acenta-le juba saab), mis teeb sisuliselt Nissan Acenta üsna mõttetuks valikuks.
Ka Volkswagen üllatas Android Auto ja Apple CarPlay välja jätmisega standardvarustusest, kuid lisapaketina saab seda siiski võtta. VW on Tiguani standardvarustusest City välja jätnud ka elektriliselt kokkuklapitavad peeglid, mis peale Nissani Visia kõigil teistel autodel olemas on.
Odavaima stardihinnaga Hyndai Tuscon on teinud mõned üllatavad valikud. Näiteks on olemas Comfort varustustasemega olemas tahavaatekaamera, kuid puuduvad tagumised parkimisandurid. Samuti on naljakas see, et kallima varustustasemega peab Android Autot ja Apple CarPlay’d kasutama juhtmega. Tundub, et probleem on selles, et Premium taseme navigatsioonisüsteem ei kohaldu enam nende väliste äppidega. Postiivne üllatus oli soojendusega rool, mis oli vaid Kia-l samuti standardvarustusel.
Peugeoti tiimile peaks aga keegi näpuviibutuse tegema. Uus 3008 on põnev ja futuristlik auto, mis konkureerib siin tabelis väga edukalt, kuid nad pole oma bröšüürides suutnud välja tuua olulisi turvalisuse lisasid nagu pimenurga andurid ja ristuva liikluse hoiatus. Kodulehel nad neid mainivad, kuid millise varustustaseme juures need kättesaadav on jääb saladuseks. Samuti on peab detektiivi mängima, et teada saada, kui hästi Peugeot 3008 kiirendab.
Tabel enam kui 15 erineva varustusfunktsiooniga:
Toyota RAV4 Active | Škoda Kodiaq Selection | Peugeot 3008 Allure | VW Tiguan City | Kia SportageLX Plus | Nissan Qashqai Visia | Hyundai Tucson Comfort | |
Bluetooth hands free | jah | jah | jah | jah | jah | jah | jah |
Sõiduraja hoidmise abi | jah | jah | jah | jah | jah | jah | jah |
Tahavaate kaamera | jah | jah | jah | jah | jah | ei (järgmistel tasemetel olemas) | jah (aga parkimis- andurid alates Style tasemest) |
Soojendusega esiistmed | jah | jah | jah | jah | jah | ei (järgmistel tasemetel olemas) | jah |
Apple CarPlay Android Auto | jah | jah | jah | ei (järgmine tase või lisapakett) | jah | ei (Visia’le ei saa isegi paketiga, Acenta’le paketiga, N-Connecta’s olemas) | jah (aga alates Premium tasemest peab kasutama juhtmega) |
Elektriliselt kokkuklapitavad küljepeeglid | jah | jah | jah | ei (lisapakett) | jah | ei (järgmistel tasemetel olemas) | jah |
Juhi väsimuse monitor | ei | jah | jah | jah | ei | jah | jah |
Vihmaandur | ei (järgmistel tasemetel olemas) | jah | jah (“automaatsed klaasipuhastid”) | jah | jah | ei (järgmistel tasemetel olemas) | ei (järgmistel tasemetel olemas) |
Kohanduv kiirushoidik | jah | jah | jah | ei (järgmistel tasemetel olemas) | ei (manuaalid seda ei saa | jah | ei (alates Premium) |
Allikad:
https://www.err.ee/1609216525/uute-autode-muuk-kasvas-eelmisel-aastal-ule-kumnendiku
https://forte.delfi.ee/artikkel/95720283/proovisoit-varske-kia-sportage-uuendused-oiges-suunas
https://forte.delfi.ee/artikkel/120298838/uus-auto-eestis-pohjaliku-varskenduse-saanud-volkswagen-tiguan
https://forte.delfi.ee/artikkel/120275458/proovisoit-skoda-kodiaq-palju-vaartust-suhteliselt-vahese-eest
https://forte.delfi.ee/artikkel/120098922/uus-auto-eestis-nissan-qashqai-e-power-ponev-ja-voimas-bensiinimootoriga-elektriauto
https://forte.delfi.ee/artikkel/120285821/red-dot-2024-disainiauhinna-voitja-on-peugeot-e-3008
https://accelerista.com/proovisoidud/hyundai-tucson-veelgi-mitmekulgsem-kui-varem/
https://accelerista.com/uudis/tooteuudis/eestisse-saabus-uus-toyota-rav4-adventure/