Auto parima juhitavuse saavutamiseks on oluline, et rehvirõhk oleks õigel tasemel. Esmalt omab õige rehvirõhk olulist rolli autoga sõitmise ohutuses ja hoiab ära rehvi ootamatu lõhkemise. Teisalt võib vale rehvirõhk põhjustada mitmeid ebameeldivusi, näiteks pikem pidurdusmaa, konarlikum sõit, suurem kütusekulu ja rehvide lühem eluiga.
Rehvirõhu kontrollimise meelespea:
Tee kindlaks, mis on sinu autole vastav rehvirõhk
Rehvirõhu kontrollimiseks tuleb rehvipumba otsik velje ventiili otsa lükata, misjärel kuvatakse masinale automaatselt rehvides olev rõhunäit. Tootja poolt soovitatud rehvirõhku saab vaadata tavaliselt kas hooldusraamatust, juhiukse siseküljelt või see on kirjas rehvidel. Mõnel juhul võib juhised leida ka bensiiniluugi pealt või kapoti alt.
Kontrolli rehvirõhku vähemalt üks kord kuus
Kuna rehvide kulumine ja enamik rehvikahjustusi on tingitud sõitmisest hooletult pumbatud rehvidega, soovitavad eksperdid rehvid üle vaadata kord kuus. Rehvirõhku on võimalik kontrollida igas Eesti tanklas tasuta. Pea meeles, et iga rehvi rõhku tuleb kontrollida eraldi ja isegi juhul, kui sõidukil on olemas automaatne rehvirõhu kontrollimise süsteem.
Kontrolli rõhku ainult siis, kui rehvid on külmad
Rehvirõhku mõõda alati külmade rehvidega, sest nii on rõhunäit kõige täpsem. Eestis kasutatakse rehvirõhu mõõtmisel ühikut bar ja reeglina jäävad tavalistel sõiduautodel rehvirõhud 2,0–2,5 bar vahele.
Jälgi, et rõhunäit jääks õigetesse piiridesse
Ülerõhu all olevad rehvid on jäigemad, seega sõitmine on ebaühtlane ja raputav. Ülerõhk vähendab oluliselt ka rehvide võimet pehmendada lööke ebatasasel teel. Lisaks võivad ülerõhu all olevad rehvid kergemini lõhkeda.
Kui rõhk on liiga madal, võib see vähendada rehvi eluiga kuni 25 protsenti, mis tähendab, et rehve tuleb vahetada tihedamini. See pole mitte ainult ebaefektiivne, vaid ka majanduslik lisakulu autoomanikule. Peale selle suurendavad tühjad rehvid kütusekulu umbes 5 protsenti, muudavad sõidu ebatasaseks ja halvendavad oluliselt sõiduki juhitavust.
Vale rehvirõhuga sõitmine mõjutab sõitu selle vahetu turvalisuse ja majandusliku otstarbekuse arvelt. Teisisõnu, vale rehvirõhuga sõitmine pole ohutu ja see võib osutuda lõppkokkuvõttes väga kulukaks. Seevastu õige rehvirõhk tagab mugava sõidu, hea juhitavuse ja optimaalse kütusekulu.
Kui sa tanklas sõiduki rehvirõhku mõõta ei soovi, on võimalik osta endale isiklik manomeeter, et rehvis olevat rõhku mõõta, ning õhkkompressor, et rehve vajadusel õhuga täita. Igal juhul tasub meeles pidada ka seda, et rehvirõhk muutub vastavalt temperatuurile ja sõidustiilile. Usalda, aga kontrolli!