Autoomanike seas on laialt levinud arvamus, et külmal talvepäeval tuleb enne sõidu alustamist lasta mootoril korralikult üles soojeneda. Mootori soojendamise müüt seisneb selles, et sõitma hakkamise hetkeks peab olema mootor piisavalt soe, et külma mootorit mitte kahjustada. Kuid kas see vastab ikka tõele?
Tänapäevased õlid on mõeldud töötama ka külmadel temperatuuridel
Mitmed aastad tagasi oli tõepoolest auto eelsoojendamine vajalik, kuna toonased mootorid ja kasutatavad õlid ei olnud veel nii hästi välja arenenud kui praegu. Kuivõrd tänapäevased autotööstuses kasutatavad õlid suudavad ka külmana töötavat mootorit väga hästi kaitsta, ei ole mootori soojendamine külma ilma korral enam oluline.
Mootori tühikäigul töötamine on kulukas
Vastupidiselt autoomanike seas levinud väärarusaamale võib mootori eelsoojendamise mõju olla hoopis kahjulik – seda nii keskkonnale kui mootorile endale. Kuna tühikäigul töötades väljub suur osa kütusest põlemata kujul või osaliselt põlenuna, eraldab auto palju mürgiseid heitgaase. Lisaks põhjustab tühikäigul töötamine mootori kulumist, vähendades oluliselt selle pikaealisust. Pealegi,mootori soojendamine enne sõitu ei raiska mitte ainult su aega, vaid kulutab ka kütust.
Siiski räägib mõned minutid enne sõitma hakkamist mootori käivitamise kasuks salongi soojendamine ning tuuleklaasi sulatamine, et klaas oleks puhas ja sõit sujuks ebamugavusteta. Enamasti piisab kuni kolmest minutist ning kaasaegne auto ongi juba valmis sind soovitud sihtkohta sõidutama.