Sõida automaksuvabalt kuni 5 aastat! Vaata lisa

7 parimat keskklassi linnamaasturit aastal 2024

Jaga teistega:

Linnamaasturid on tänu oma mitmekülgsusele tõusnud uute autode seas populaarseimaks segmendiks. Need võimekad autod suudavad vastata väga erinevatele vajadustele ja see muudab need sõidukid atraktiivseks nii peredele kui seiklushimulistele juhtidele. 

Linnamaasturid, tuntud ka kui crossoverid, ühendavad sõiduautode ja maasturite parimad omadused, pakkudes mugavust, turvalisust ja praktilisust. Kõrge isteasend ja avar salong tagavad parema nähtavuse ja sõidumugavuse, mis on oluline nii linnas liiklemisel kui ka pikematel reisidel. Sageli valitakse neliveolised versioonid, kus maastikurežiim tagab parema haarduvuse ja stabiilsuse erinevates teeoludes, olgu see siis lumisel talvel või kruusateel suvekoduni sõites.

Kui oled uue linnamaasturi jahil, siis ilmselt oled esimesena paika pannud oma eelarve. Keskklassi linnamaasturite baasmudelid algavad tüüpiliselt vahemikus 25 000 kuni 37 000 eurot ning nende maasturite kalleimad varustustasemad jäävad üldiselt alla 50 000 euro. Aitame valida parimat keskklassi linnamaasturit aastal 2024.

Parimad linnamaasturid aastal 2024 hinnaklassis 25-35 000 eurot

Oleme välja valinud 7 parimat keskklassi linnamaasturi mudelit, mis pakuvad oma hinnaklassis parimat väärtust:

  • Hyundai Tucson
  • Kia Sportage
  • Nissan Qashqai
  • Peugeot 3008
  • Škoda Kodiaq
  • Toyota RAV4
  • Volkswagen Tiguan

Kõik need mudelid on hinnatud oma kvaliteedi, töökindluse, sõidumugavuse ja turvavarustuse poolest ning pakuvad laia valikut erinevaid funktsioone, mis rahuldavad ka kõige nõudlikuma autoostja vajadusi. Valides sellest nimekirjast 2024. aasta auto ei ole võimalik pange panna, kuid valik nende vahel võib osutuda keerukaks, sest iga tootja pakub omakorda palju nüansse. 

Toyota RAV4Škoda KodiaqPeugeot 3008Volkswagen TiguanKia SportageNissan QashqaiHyundai Tucson
Soodsaim hind36 900 €35 990 €32 600 €31 500 €28 690 €26 342 €25 990 €
Soodsaim mootor2.5 Hybrid Dynamic Force1,5 TSI ACT DSG m-HybridHybrid 136 e-DCS61.5 eTSI OPF kerghübriid1,6 T-GD 2WDMHEV 140 6M/T1.6 T-GDi 150 h
Soodsaim varustusActiveSelectionAllureCityLX PlusVisiaComfort
Kütushübriid: bensiin/elekterbensiinhübriid: bensiin/elekterhübriid: bensiin/elekterbensiinhübriid: bensiin/elekterbensiin
Kiirendus8,4 sekundit9,7 sekundit10,2 sekundit10,6 sekundit10,3 sekundit10,2 sekundit10,3 sekundit
Tippkiirus180 km/h207 km/h201 km/h198 km/h189 km/h196 km/h189 km/h
Kombineeritud kütusekulu5,7l 100km6,3l 100km6l 100km6,1l 100km6,6l 100km6,3l 100km6,7l 100km
Võimsus218hj 160kW150hj 110kW136hj 100kW130hj 96kW150hj 110kW140hj 103kW150hj 110kW
Käigukastautomaatautomaatautomaatautomaatmanuaalmanuaalmanuaal
Veoskeemesiveduesiveduesiveduesiveduesiveduesiveduesivedu

Selles artiklis võrdleme iga mudeli soodsaimat versiooni ja standardvarustust, sest sageli ei lähe uhke reklaam ja rikkalik brošüür hinnalipikuga kokku. Kuvatakse hind “alates” ehk soodsaim versioon, kuid reklaamitakse ägedamaid omadusi, mis sageli tulevad luksuslike varustustasemete või lisapakettidega. Toome välja, millise varustustasemega saad iga mudeli unikaalseima funktsiooni ja võrdleme enam kui 15 erinevat varustuse elementi. Standardversioonide mugavaks võrdlemiseks oleme teinud sulle mugava tabeli.

Teades iga auto peamisi omadusi, saad teha teadliku otsususe leidmaks endale sobivaim linnamaastur.

Täisteenusrent

Linnamaasturit valitakse üldiselt mugavuse ja paindlikkuse pärast. Samadel põhjustel vaadatakse ka just uusi autosid, et ei peaks auto vanusega kaasa tulevate probleemidega tegelema. Seega kui mugavus on oluline, siis tasub ka liingust üks samm mugavuse suunas võtta ja valida täisteenusrent ehk pikaajaline autorent.
Täisteenusrent pakub sulle uut autot fikseeritud kuumaksega, kus kuumakses sisalduvad juba kõik autoga seotud kulud – hooldus, rehvid, kindlustus jne. Lisaks sellele, et kulud on ühtlaselt ära jaotunud, mitte ei hüppa teatud kuudel lakke, tehakse kõik sinu jaoks ka mugavamaks. Sa ei pea ise meeles pidama, et millal teha kindlustusmakset või kuhu ma oma talverehvid panin, sest kõik autoga seotu korraldab Mobire.

Volkswagen Tiguan 2024 – Euroopa hinnatuim linnamaastur

Soodsaim hind31,500 €
Soodsaim mootor1.5 eTSI OPF kerghübriid
Soodsaim varustustaseCity
Kütushübriid: bensiin/elekter
Kiirendus10,6 sekundit
Tippkiirus198 km/h
Kombineeritud kütusekulu6,1 l/100 km
Võimsus130 hj 96 kW
Käigukastautomaatne
Veoskeemesirattavedu
Volkswagen Tiguan 2024

Eesti automüügi top3 hulka Volkswagen küll ei jõua, küll aga Euroopas ülikõrgelt hinnatud ja linnamaasturitest on just VW on Euroopa enimmüüdud auto. Selle üle on raske imestada, see Saksa auto on kvaliteedi maine kuhjaga ära teeninud. VW panustab eriti turvalisusesse ja juhiabisüsteemidesse, mis on kõik üsna kenasti olemas ka Tiguan City standardvarustuses. 

City varustuse osas saab siiski nuriseda, et puudub Apple CarPlay ja Android Auto võimekus (vaja lisapaketti) ning elektriliselt kokkuklapitavad küljepeeglid, mida siiski tahaks tänapäeval standardseks pidada. Seetõttu alustaks Tiguanide valimisel pigem Life varustustasemest, kuigi kui rahaliselt saab lubada, siis näiteks R-line on väga elegantne ja mõnusalt varustatud. 

Uue 2024 Tiguani puhul peab esialgu natuke harjuma käiguvalitseja ja kojameeste asukohaga. Nimelt saab D ja R käiku vahetada rooli taga asuvat pulka keerates ja kojamehed on viidud roolist vasakule. Sellised muutused tunduvad alguses veidrad, aga igapäevaselt sõites harjub kiiresti. 

Kes soovib kütusekulu vähendada võiks vaadata ka hübriidi poole, uuel Tiguanil on nii kerghübriidi kui pistikhübriidi variant. Elektrivõimendi pakub ka sujuvamat kiirendust ja paremat reageerimist, seega pole asi ainult kütusekulus. Teisalt ei saa hübriid vastu neliveo ja diiselmootori võimsusele, seega igaühele oma!

Volkswagen Tiguan Life 30y täisteenusrent

või 

Volkswagen Tiguan eHybrid Life 30y täisteenusrent

Toyota RAV4 2024 – eestlaste lemmik linnamaastur

Soodsaim hind36,900 €
Soodsaim mootor2.5 Hybrid Dynamic Force
Soodsaim varustustaseActive
Kütushübriid: bensiin/elekter
Kiirendus8.4 sekundit
Tippkiirus180 km/h
Kombineeritud kütusekulu5,7 l/100 km
Võimsus218 hj 160 kW
Käigukastautomaatne
Veoskeemesirattavedu
Toyota RAV4 2024

Eestlaste armastatuim linnamaastur on Toyota RAV4. See oli 2023. aastal müüdud uutest autodest kõige populaarsem mudel. Peamiselt kritiseeritakse RAV4 mürataset maanteesõidul, kuid see on kriitikast ka kõik – Toyota näol on tegemist ülimalt töökindla ja mõistlikute hoolduskuludega autoga, mille suurt massi arvestades on ka kütusekulu madal. Saladuseks efektiivne hübriidmootor! 

Toyota on samas pisut kade oma standardvarustusega. Active versioonil puuduvad näiteks pimenurga andur ja vihmaandur, mida samas hinnaklassis konkurendid kohe pakuvad. Samas on varustustase Luxury Limited, ülimõistliku hinnaga, alla selle ei tasu võttagi. 

Kes aga tahab elu täiel rinnal elada, see vaadaku 10 000€ kallima RAV4 Adventure varustustaseme poole, sest see tõeliselt sportlik kaunitar oma 19-tollised valuvelgede ja laiemate rattakoobastega. Spetsiaalsed põhjakaitsmed aitavad sõitu nautida ka keerulisemates teeoludes, kartmata oma suksut rikkuda!

Škoda Kodiaq 2024 – suurim keskklassi linnamaastur

Soodsaim hind35,990 €
Soodsaim mootor1,5 TSI ACT DSG m-Hybrid
Soodsaim varustustaseSelection
Kütusbensiin
Kiirendus9.7 sekundit
Tippkiirus207 km/h
Kombineeritud kütusekulu6,3 l/100 km
Võimsus150 hj 110 kW
Käigukastautomaatne
Veoskeemesirattavedu
Škoda Kodiaq 2024

Škoda on Maarjamaal tõeliselt armastatud. Saksa kvaliteet mõistliku hinnaga – mida veel tahta? Škoda on ka müüginumbrites ainuke, kes Toyotale konkurentsi pakub ning Kodiaq ise on Škoda mudelite müügis alati topis. Miks? Tegemist on tõeliselt suure, ruumika ja mugava autoga. Meie TOP7 seast on Kodiaq ainuke, mida saab lisapaketiga teha ka 7-kohaliseks, seega sobib ta ideaalselt nii pere kui ka reisiautoks. 

Kodiaqi Selection varustustase on vägagi korralik. See on Škoda suhtumises väga positiivne – juba standardvarustuses on olulised asjad olemas ja veel pealegi. Näiteks juhtmevaba laadimist telefonidele müüvad kõik teised tootjad lisavarustustes või kallimates varustustasemetes, kuid Škoda Selectionis on see standardvarustuses olemas ning Škoda on lisanud ka telefonidele laadimise ajaks ka jahutuse. 

Škoda teeb ka varustustasemete võrdlemise ja valimise väga lihtsaks. Lisaks Selectionile pakutakse ka SportLine-i ning SportLine keskendub eelkõige sisemuse ja välimuse sportlikumaks muutmisele – suurt vahet varustustasemes ei ole. Kõik, mis on Selectioni standardvarustuses puudu (a la soojendusega tagaistmed või kaugjuhtimisega kliima) saab võtta ka lisapaketina, ilma SportLine-i valimata. 

Kriitikud leiavad muidugi, et Kodiaqi suurus on hoopis miinus, mitte pluss. Kellel pole 7 istekohta vaja võivad tõesti mõelda, et ma ju tahtsin LINNAmaasturit, kuid sellise suure autoga linnas manööverdamine pole kõige mugavam. Ajalooliselt on Kodiaq saanud kriitikat ka suurema kütusekulu pärast, kuid nüüd on Kodiaq tulnud välja ka pistikhübriidiga. Eks kalkulatsioon tuleb igal ühel ise teha – pistikhübriidi kütusekulu on ülimadal, kuid selle eest pead välja käima ligi 10 000 eurot enam, kui bensiinimootoriga Kodiaqi eesti. 

Autot valides mõtle, kas eelistad tõeliselt võimast nelivedu, sportlikkust ja kiiret minekut (2,0 TDI SCR 4×4 kiirendab sajani 2 sekundit kiiremini kui tema 1,5 TSI ACT vennas) või pigem kruiisid rahulikumalt, sest metsavahele seiklustele satud harva. 

Mõlemad variandid Mobires saadaval: 

Škoda Kodiaq Sportline 2,0 TDI 4×4 142kW täisteenusrent

või

Škoda Kodiaq SportLine 1,5 TSI PHEV 150kW täisteenusrent

Peugeot 3008 2024 – 2024 aasta stiilseim linnamaastur

Soodsaim hind32,600 €
Soodsaim mootorHybrid 136 e-DCS6
Soodsaim varustustaseAllure
Kütushübriid: bensiin/elekter
Kiirendus8.9 sekundit
Tippkiirus201 km/h
Kombineeritud kütusekulu6 l/100 km
Võimsus136 hj 100 kW
Käigukastautomaatne
Veoskeemesirattavedu

Uus Peugeot 3008 on iseloomuga auto! Laheda futuristliku välimuse ja kõrgtehnoloogise interjööriga maandub see kosmiline auto uhkelt meie toppi. Oma kitsaste LED esitulede ja lennuka spoileriga on see auto lihtsalt…stiilne! Seda kinnitab ka rahvusvahelise Red Dot autode disainiauhinna võit 2024. aastal.

3008 tuleb hübriidi, pistikhübriidi ja täiselektrilisena ning kahes varustusastmes: Allure (soodsaim) ja GT. Nagu ka paljud teised tootjad on Peugeot päris palju toredaid funktsioone standardvarustusest välja jätnud. Kuna Peugeoti erilisus tuleb osalt ka tema tehnoloogiast, näiteks pakub Peugeoti Panoramic i-Cockpit (21 tolline nõgus panoraamekraan) täitsa omapärast sõidukogemust, siis pigem tasub kohe vaadata kallima GT varustustaseme poole, kuigi nii mõndagi saab Allure-ile lisapaketina osta.  

Kriitikanoolena tooks välja Peugeoti prantsasliku ülbuse. Huvitav, kuidas tundsid ennast Peugeoti Eesti esindajad, kui said uue 3008 brošüüri – osa infot on seal lihtsalt puudu, näiteks on võimatu leida tehniliste andmete seast selle mudeli kiirendust. Koduleht uhkeldab ka juhiabisüsteemidega, näiteks ristsuunalise liikluse hoiatus ja pimenurgaandurid, kuid varustuse nimekirja nad millegipärast pole sattunud. Seega millise paketi või varustustasemega need kaasa tulevad jääb prantsaslikult salapäraseks. 

Lisaks kurdetakse ka, et infotainment süsteemid on veidi uimased. Kui sa laotad oma programmid futuristlikule nõgusekraanile, siis ootused lähevad kõrgeks ja iga aeglane laadimine muutub märgatavaks. Samas ei saa kriitikast hoolimata üle ega ümber sellest, et Peugeot 3008 valides istud tõeliselt stiilse sõiduki rooli.

Peugeot 3008 GT täisteenusrent

Kia Sportage 2024 – pilkupüüdev ja ruumikas linnamaastur

Soodsaim hind28,690 €
Soodsaim mootor1,6 T-GD 2WD
Soodsaim varustustaseLX Plus
Kütusbensiin
Kiirendus10,3 sekundit
Tippkiirus189 km/h
Kombineeritud kütusekulu6,6 l/100 km
Võimsus150 hj 110 kW
Käigukastmanuaal
Veoskeemesirattavedu
Kia Sportage 2024

Kia Sportage on auto, millest õhkub kaasaegset jõulist energiat. Bumerangi meenutavad esituled, kitsad tagatuled, kiftid veljed – see linnamaastur on oma hinna kohta tõeliselt pilkupüüdev. 

Soodsaima varustustaseme ehk LX Plusi poole ilmselt peatuma ei tasu jääda, sest puudub kaarjas teekonna kompuuter, mis on Kial tõeliselt hästi välja tulnud. Näiteks lülitatakse suunatulega koos sisse ka vastava suuna tagumine kaamera ja siis näed auto taga toimuvat ka näidikuteplokis. Seda 12’’ kompuutrit ei saa LX Plusile lisana võtta, LX Plusil on keskel 4,2″ kompuuter. Küll aga on LX Plusile lisatud soojendusega rool – seda teised autotootjad nii kergelt standardvarustuses välja ei luba. 

Tähele tasub panna ka seda, et soodsaim mudel tuleb manuaalkäigukastiga. Tänu sellele jääb soodsaimast varustusest välja ka adaptiivne püsikiirusehoidja – Kia manuaalidele seda ei lisa. Automaatkastiga variant on pisut kallim. 

Kurta võib ka odavaima versiooni suure kütusekulu osas, seega tasub hinnakirjas vaadata ka väiksema võimsusega mootoreid või näiteks kerghübriidi MHEV. Samas on Kia Sportage tõeliselt ruumikas nii ees kui taga, seega on Sportage oma koha TOP7-s ilusti välja teeninud. 

Automaatkastiga Kia Sportage kerghübriid täisteenusrent

Nissan Qashqai 2024 – linnamaasturite teenäitaja

Soodsaim hind26,342 €
Soodsaim mootorMHEV 140 6M/T
Soodsaim varustustaseVisa
Kütushübriid: bensiin/elekter
Kiirendus10,2 sekundit
Tippkiirus196 km/h
Kombineeritud kütusekulu6,3 l/100 km
Võimsus140 hj 103 kW
Käigukastmanuaal
Veoskeemesirattavedu

Võib vist öelda, et Nissan Qashqai ongi linnamaasturite ema. Kui Qashqai esmakordselt 2007 aastal välja tuli, siis muutis ta crossoverite suunda. See väikemaastur oli esimene, mida me tänapäeval linnamaasturitena ette kujutame. Pika kogemusega on Qashqai suutnud hästi kombineerida mugavust, turvalisust ja stiilsust. 

Samas kuna oleme võtnud võrdlusbaasi aluseks kõige soodsama varustustaseme, siis selle koha pealt saab Nissan kõvasti kriitikat. Visiat pakutakse ainult bensiinimootorile, kerghübriidi ja e-Powerit pole võimalik nii kehva varustustasemega võtta. Jääb mulje, nagu oleks varustustase Visia tehtud lihtsalt selleks, et pakkuda võimalikult odavat alghinda. Mida muud arvata sellest, et standardvarustuses pole isegi istmesoojendust, tahavaatekaamerat, Android Auto/Apple CarPlay võimekust või elektrilisi küljepeegleid. Kui selline müügikuulutus kuskil vastu vaataks, siis ei oskaks arvatagi, et tegemist on 2024. aasta autoga! Seega Qashqaid vaata pigem näiteks N-Connecta varustustasemega. 

Kui juba mitte kinni olla kõige odavamas mudelis, siis tõeliselt põnev on Nissanite omapärane e-Power hübriid. Kui tavaliselt töötavad hübriidmootorites elekter ja bensiin paralleelselt, siis e-Power bensiinimootor laeb akut ja elektrimootor paneb rattad pöörlema. Pigem on sõidukogemus nagu elektriautos, eriti kuna mootor töötab tõeliselt vaikselt. 

Hyundai Tucson 2024 – mõnusalt sujuv igapäevaauto

Soodsaim hind25,990 €
Soodsaim mootor1.6 T-GDi 150 h
Soodsaim varustustaseComfort
Kütusbensiin
Kiirendus10,3 sekundit
Tippkiirus189 km/h
Kombineeritud kütusekulu6,7 l/100 km
Võimsus150 hj 110 kW
Käigukastmanuaal
Veoskeemesirattavedu

Uus Hyndai Tucson paistab silma oma kaasaegse välimuse poolest. Oma nurgelise disaini ja kroomviimistlusega esivõrega näeb ta välja sportlik ja stiilne, kuigi sõiduelamus päris nii sportlik pole – pigem on kiidetakse, et Tuscon on mõnus stabiilne igapäevane auto, sest sõidukogemus on sujuv ja pehme.

Standardvarustus Comfort on täiesti mõistlik, käige vingemaid funktsioone pole lisatud, aga pole ka suuri prohmakaid. Pisut on naljakas, et olemas on tahavaatekaamera, aga mitte parkimisandurid, mis lisatakse paremate varustustasemete juures. Premium varustustase on küll kallim, kuid hiilgab mitme funktsiooniga, mida mujalt ei leia. Näiteks on olemas dual bluetooth, mis tähendab, et korraga saab olla ühendatud kaks seadet. Kui autot kasutab mitu inimest, siis on see ülimalt mugav, jääb ära nuputamine, et kelle telefon nüüd ära ühendab. 

Odavaimal versioonil on ka manuaalne käigukast. Kriitikat on saanud ka kallima versiooni topelt siduriga automaatkäigukast – öeldakse, et jõnksub väikestel kiirustel. Samuti tuleb arvestada, et baasmudeli kütusekulu suur – võrreldud autodest suurim. Kui kütusekulu on oluline argument, siis ilmselt tasub vaadata kerg- või pistikhübriidi poole. Samas armastavad paljud linnamaastureid just neliveolisena, sellisel juhul on sõidukogemus hoopis midagi muud. 

Neliveoga Hyndai Tuscon Premium täisteenusrent

Standardvarustuse võrdlus

Uut autot ostes on ootus, et teatud asjad on kõigil autodel juba standardvarustuses olemas. Nii see päris pole, mõned tootjad on oma standardvarustuse väga paljaks koorinud, et saaks näidata väga soodsat alghinda. Oleme varustuse võrdlemiseks teinud mugava tabeli enam kui 15 varustuselemendiga.

Kõigil autodel on standardvarustuses olemas Bluetooth handsfree ja üllatuslikult sõiduraja hoidmise abi. Kõigil on olemas on ka kiirusehoidja, kuid tabelis huvitas meid tänapäevasem adaptiivne kiirusehoidja, mida kõigil siiski pole. 

Ebameeldivalt üllatas Nissan, sest Qasqai Visial pole isegi esiistmete soojendust ning tahavaate kaamerat. Ka Android Auto ja Apple CarPlay on tänapäeval justkui iseenesest mõistetavad featuurid, kuid Visiale pole võimalik seda isegi lisapaketina osta (Acenta-le juba saab), mis teeb sisuliselt Nissan Acenta üsna mõttetuks valikuks.

Ka Volkswagen üllatas Android Auto ja Apple CarPlay välja jätmisega standardvarustusest, kuid lisapaketina saab seda siiski võtta. VW on Tiguani standardvarustusest City välja jätnud ka elektriliselt kokkuklapitavad peeglid, mis peale Nissani Visia kõigil teistel autodel olemas on. 

Odavaima stardihinnaga Hyndai Tuscon on teinud mõned üllatavad valikud.  Näiteks on olemas Comfort varustustasemega olemas tahavaatekaamera, kuid puuduvad tagumised parkimisandurid. Samuti on naljakas see, et kallima varustustasemega peab Android Autot ja Apple CarPlay’d kasutama juhtmega. Tundub, et probleem on selles, et Premium taseme navigatsioonisüsteem ei kohaldu enam nende väliste äppidega. Postiivne üllatus oli soojendusega rool, mis oli vaid Kia-l samuti standardvarustusel. 

Peugeoti tiimile peaks aga keegi näpuviibutuse tegema. Uus 3008 on põnev ja futuristlik auto, mis konkureerib siin tabelis väga edukalt, kuid nad pole oma bröšüürides suutnud välja tuua olulisi turvalisuse lisasid nagu pimenurga andurid ja ristuva liikluse hoiatus. Kodulehel nad neid mainivad, kuid millise varustustaseme juures need kättesaadav on jääb saladuseks. Samuti on peab detektiivi mängima, et teada saada, kui hästi Peugeot 3008 kiirendab. 

Tabel enam kui 15 erineva varustusfunktsiooniga:

Toyota RAV4 ActiveŠkoda Kodiaq SelectionPeugeot 3008 AllureVW Tiguan CityKia SportageLX PlusNissan Qashqai VisiaHyundai Tucson Comfort
Bluetooth hands freejahjahjahjahjahjahjah
Sõiduraja hoidmise abijahjahjahjahjahjahjah
Tahavaate kaamerajahjahjahjahjahei (järgmistel tasemetel olemas)jah (aga parkimis- andurid alates Style tasemest)
Soojendusega esiistmedjahjahjahjahjahei (järgmistel tasemetel olemas)jah
Apple CarPlay
Android Auto
jahjahjahei (järgmine tase või lisapakett)jahei (Visia’le ei saa isegi paketiga, Acenta’le paketiga, N-Connecta’s olemas)jah (aga alates Premium tasemest peab kasutama juhtmega)
Elektriliselt kokkuklapitavad küljepeeglidjahjahjahei (lisapakett)jahei (järgmistel tasemetel olemas)jah
Juhi väsimuse monitoreijahjahjaheijahjah
Vihmaandurei (järgmistel tasemetel olemas)jahjah (“automaatsed klaasipuhastid”)jahjahei (järgmistel tasemetel olemas)ei (järgmistel tasemetel olemas)
Kohanduv kiirushoidikjahjahjahei (järgmistel tasemetel olemas)ei (manuaalid seda ei saajahei (alates Premium)

Allikad:

https://www.err.ee/1609216525/uute-autode-muuk-kasvas-eelmisel-aastal-ule-kumnendiku
https://forte.delfi.ee/artikkel/95720283/proovisoit-varske-kia-sportage-uuendused-oiges-suunas
https://forte.delfi.ee/artikkel/120298838/uus-auto-eestis-pohjaliku-varskenduse-saanud-volkswagen-tiguan
https://forte.delfi.ee/artikkel/120275458/proovisoit-skoda-kodiaq-palju-vaartust-suhteliselt-vahese-eest
https://forte.delfi.ee/artikkel/120098922/uus-auto-eestis-nissan-qashqai-e-power-ponev-ja-voimas-bensiinimootoriga-elektriauto
https://forte.delfi.ee/artikkel/120285821/red-dot-2024-disainiauhinna-voitja-on-peugeot-e-3008
https://accelerista.com/proovisoidud/hyundai-tucson-veelgi-mitmekulgsem-kui-varem/
https://accelerista.com/uudis/tooteuudis/eestisse-saabus-uus-toyota-rav4-adventure/