5 müüti elektriautode kohta

Jaga teistega:

Elektriautod ei ole enam midagi uut, kuid ikka liigub nende kohta mitmeid müüte, millel alust ei ole. Lükkame ümber 5 levinumat väidet, mis elektriautode kohta liiguvad.

1. Elektriauto ei sobi pikkadeks sõitudeks

See müüt on elektriautosid saatnud nende turule tulemisest alates. Kui alguses oli sellel ka tõepõhi all, siis tänaseks on elektriautode akud olenemata mudelist tublisti edasi arenenud ja sõiduulatus keskmiselt 450 km või rohkem. Tesla Model S-i puhul katsetati käesoleva aasta alguses uut akut, millega testsõidul läbiti suisa 1200 km (ja seda miinuskraadides!). Seega toimuvad arengud suurte hüpetena ning sõiduulatus ei tohiks enam elektriauto vastu rääkida.

2. Elektriautod on tuimad ja aeglased

Tegelik tõde on, et elektriautod on kiiremad kui bensiinimootoriga autod. Elektriauto puhul on gaasipedaali vajutades paigalt kiirendus pea kohene, samas kui bensiinimootoriga auto puhul võtab soovitud sõidukiiruse saavutamine rohkem aega.

3. Elektriautode ülalpidamine on kallis

Kuna elektriautod on kallimad, siis arvatakse, et ka hoolduskulud on suuremad. Tegelikult on ülalpidamis- ja hoolduskulud elektrisõiduki puhul pigem väikesed. Elektriautodel on oluliselt vähem liikuvaid ja kuluvaid osi ning need ei vaja käigukasti hooldust ja õlivahetust.

Hoolimata sellest, et elektrienergia hind on aasta jooksul märgatavalt tõusnud, siis seda on teinud ka fossiilsete kütuste hind. Elektri ostu puhul on võimalik ka ise hinda reguleerida ja laadida akut öösiti, mil elektri hind on soodsam.

4. Elektriautod ei ole „rohelisemad“

Päris palju on elektriautodele ette heidetud seda, et kuigi need ei eralda sõites heitgaase, leiavad akud pärast kasutamist tee prügimäele tekitades ikkagi märkimisväärset kahju keskkonnale. Erinevad testid on näidanud, et ka pärast pea 200 000 km läbimist, on elektriautod säilitanud 75% oma aku mahust. Nii mõnigi Tesla omanik väidab, et ka pärast 300 000 km läbimist on Tesla akul ees veel 90% elueast. Seega on elektriautode akud piisavalt hea töökindlusega, et püsida aastaid vahetamata töökorras.

Lisaks saab elektriautode akusid edukalt taaskasutada päikese- ja tuuleenergiajaamades või teiste tehniliste seadmete loomisel.

5. Elektriautode laadimistaristu on nigel

Veel mõni aasta tagasi võis see tõesti nii olla. Tänaseks on laadimistaristu nii Eestis kui mujal Euroopas arenenud jõudsalt ning laadimispunkte võib leida üle terve Eesti. Kui veel viis aastat tagasi oli turul „tegijaks“ Elmo laadijate võrgustik (22 kWh), siis täna paigaldatakse tanklatesse juba 300 kWh võimsusega ülikiireid laadijaid. Trend liigub selles suunas, et elektriautosid laetakse öösel kodus või töökohtade juurde paigaldatud laadimispunktides ning avalikud laadijad pakuvad võimalusi „tankimiseks“ teel olles.

Ka Mobire autopargist leiab mitmeid elektirautosid. Valiku leiad siit