Kuidas asfaldis olevad augud kahjustavad su autot?

Jaga teistega:

Taas on kätte jõudnud aeg, mil kevadised sulaveed ja külmad temperatuurid asfaldi pinnasega mängima hakkavad. Teedele tekivad muutlike ilmastikuolude tõttu sügavad löökaugud, mis auto rehve või kogu vedrustust rängalt kahjustada võivad.

Enamasti on kaks tegurit, mis löökaugust läbisõitmisel saadud löögi tugevust mõjutavad: kiirus, millega löökauk läbitakse, ja löökaugu sügavus. Seega tuleb väga hoolikalt reguleerida sõidukiirust ning arvestada, et aukude sügavus võib olla petlik.

Löökaukude läbimisel saavad kõige rohkem kannatada just rehvid

Löökaugud võivad tekitada rehvidele mõhkusid ning põhjustada rehvimustri kulumist või rehvi lõhkemist. Hooleta ei tohi jätta asjaolu, et löökaugud tekitavad rehvide ebaühtlast kulumist, mis vähendab oluliselt kontrolli sõiduki juhitavuse üle.

Löökaugud võivad tekitada auto velgedele pragusid või need mõlki lüüa

See on ohtlik, kuna kahjustada saanud velg ei moodusta rehviga õhukindlat tihendit. Lisaks ei lase see rattal sujuvalt veereda. Tasub mainida, et veljes olevaid kahjustusi ei ole lihtne märgata, kuna need võivad olla väga väikesed, asuda märkamatus kohas või olla kaetud teetolmu või muu mustusega.

Teine võimalik probleem löökaugust läbisõitmisel võib tekkida roolisüsteemis, kui tugeva löögi saanud ratas paigast nihkub ning ühele või teisele poole kiskuma hakkab. Kuna velgede puhul on kõige olulisem nende balansseeritus, siis ohutuse tagamiseks tuleb kahjustus kiiresti eemaldada.

Löökaukudest läbisõitmine kahjustab auto vedrustussüsteemi

Auto vedrustuse ülesanne on tagada sõidu ühtlus ja summutada kõik konarused teedel. Kuna rooli- ja vedrustussüsteemi rikked seavad ohtu sõidukis olevate inimeste turvalisuse, on soovitatav probleem kiiresti tuvastada ja lasta see korda teha. Märgid, mis viitavad vedrustuse probleemidele on järgmised: auto kiskumine mingis suunas, halb juhitavus, ebatavalised vibratsioonid või helid.

Löökaukudest läbisõitmine kahjustab auto veermiku osi

Madala põhjaga autodel on küll parem juhitavus, kuid nendel on ka suurem oht vigastada veermiku osi: auto põhja, raami, rattaid ja pooltelgi. Löökaukudest läbisõitmine võib kaasa tuua tugevaid kriime kaitseraual ja küljekarpidel, mis võivad viia roostetuse ja lekete tekkimiseni.

Tõsisem kahjustus võib kujuneda löögist summutile või heitgaasitorule. See on eriti ohtlik, kuna auto hakkab väljutama tervisele kahjulikke saasteaineid ja tekib heitgaaside lekkimise oht salongi. Väljalasketorude kahjustuse tunneb ära valju müra ja auto kandevõime vähenemise järgi.

Esimese asjana tuleb teedel olevaid auke igal võimalusel vältida ja neist mööda sõita. Kindlasti aitab ka see, kui sõiduki rehvid stabiilselt täis hoiad. Õige rehvirõhk takistab igasuguste mõlkide, mõhkude ja muude kahjustuste tekkimist ning tagab ühtlase ja stabiilse sõidu. Ole tähelepanelik ja hoia silmad teel!