Sõida automaksuvabalt kuni 5 aastat! Vaata lisa

Mille alusel valib endale auto Eesti naine?

Jaga teistega:

Mobire Groupi tarbijauuringust selgus, et Eesti naiste lemmikuks on ökonoomne hübriidauto, mis on ka silmale ilus vaadata. Eelistatuim automark on Toyota ning üha enam naisi tegeleb nii auto valiku kui ka ostuga ise.

„Tundub, et Eesti naiste puhul peab paika väide, et autot ostetakse silmadega. Uuringu järgi mõjutas naiste viimase auto ostu kõige rohkem justnimelt auto välimus, mille tõi esimese tegurina välja suisa 51% vastanutest. Sellele järgnesid ökonoomsus, turvalisus ning ka keskkonnasäästlikkus. Viimane eristab naisi meestest kõige enam, sest mehed keskkonnasäästlikkust sama kõrgelt ei hinnanud,“ sõnas Mobire Groupi E-äri juht Laura Klemmer.

Uuringu järgi on Eesti peres keskmiselt kaks autot, millest üks on naise kasutada. Kusjuures iga teine naine tegi viimase auto ostu valiku ise ning pooltel juhtudel tegi seda keegi teine. Klemmeri sõnul on see protsent märgatavalt kasvanud võrreldes eelnevate aastatega, mis näitab, et naised on ostuotsustes rohkem iseseisvamad ning enesekindlamad.

Brändilojaalsus autoostul on naiste seas üldiselt madal: ühte konkreetset marki eelistab vaid 17 protsenti vastanutest. Eelistatuimad brändid on Toyota, Škoda ning Peugeot ning enamikel juhtudest maksab auto kuni 25 000 eurot.

Keskkonnasõbralikest autodest eelistavad naised ülekaalukalt hübriidautot. Elektriauto on valmis soetama ca 10% vastanutest. „Uuringust selgus samuti, et ligi kolmandik naistest on nõus keskkonnasõbralikuma mudeli eest ka rohkem maksma. Keskmisest enam on seda nõus tegema nooremad naisterahvad,“ selgitas Klemmer. 

Auto omanikust selle kasutajaks

Klemmeri sõnul näitab uuring, et liising on endiselt domineerivaim auto finantseerimise viis, kuid reaalsuses jõuab üha enam naisi ka täisteenusrendi juurde, sest sellisel juhul ei ole vaja auto hoolduse, rehvivahetuse ja remondi korraldamisega ise tegeleda.

„Tänapäeva naised tahavad olla iseseisvad ning ei soovi toetuda nõu ja abi saamiseks elukaaslase või meestuttava poole. Seetõttu asendataksegi liising hoopis vajaduspõhise autorendi või täisteenusrendiga, mille puhul ei pea tülika autohaldusega ise tegelema,“ sõnas Mobire Groupi E-äri juht ning lisas, et viimast eelistavad eelkõige milleeniumipõlvkond ja noorem seltskond, kes väärtustab oma aega ja ei ole pea ilmtingimata vajalikuks autot omada.