Rahakratt annab nõu: „Ära pane vaba raha auto alla kinni!”

Jaga teistega:

Hinna- ja maksutõusu tuules on iga kokkuhoitud euro oluline. Kuidas aga hoida kokku autoga seotud kulutusi – kas õigem oleks autost üldse loobuda ja kasutada ühistransporti? Nõu annab annab Eesti parim rahablogija Rahakratt.

1. Autot ei pea omama

Auto omamine on rikastele! Päriselt. Väga paljud inimesed ei peaks üldse autosid omama, sest see seisab neil 95% ajast. Kui mõelda nii, et u 30% sissetulekust läheb igakuiselt autole nagu paljudel eestlastel, siis aasta lõikes tähendab see seda, et jaanuarist umbes aprillini töötad sa ainult auto plekkimise nimel. Sõge, eksole!

Oluline on endale selgeks teha, miks ja kui tihti sul autot vaja on ning selle järgi otsustada, kas otstarbekas on soetada isiklik sõiduvahend; kasutada täisteenusrendi teenust, mille puhul saad autot igapäevaselt kasutada, aga saad ka sama lihtsalt ka autost loobuda; rentida auto hoopis lühiajaliselt just nendeks perioodideks, mil autot rohkem vaja on; kasutada erinevaid autojagamise teenuseid või eelistada hoopis ühistransporti ja käia jala.

Minu autoga seotud kulude “optimeerimine” ongi see, et ma ei oma mitte autot, vaid kasutan Mobire täisteenusrendi teenust. Täisteenusrent on mugav ja paindlik alternatiiv liisingule auto pikaajaliseks (12-60 kuud) kasutamiseks ning ei ole vaja muretseda sõidukiga kaasnevate ebameeldivate kohustuste ja ootamatute kulude pärast. Fikseeritud kuumakset ei mõjuta hinnatõusud ega Euribor.

See annab mulle kindluse, et ma tean alati, kui suured mul igal kuul autoga seotud kulud on – iga kuu täpselt sama suured! Eestlased on jäärapäiselt väga kinni isikliku sõiduauto omamises. Mina ka kunagi ei tahtnud tunnistada mõtet, et ma ei saa autot päris endale. Täna ei saa ma teistpidi aru, et miks peaks mu kasutuses olev auto üldse minu oma olema? Mul on ju tegelikult vaja seda vaid kasutada. Mobires saan soovi korral mistahes hetkel auto uue vastu vahetada, tagastada või välja osta – vastavalt sellele, kuidas muutuvad minu auto kasutamise vajadused.

2. Hinda auto kogukulu

Selleks, et hinnata, kas auto omamine või soetamine ennast ära tasub on vaja hinnata kõiki kulusid, mis autoga seoses tekivad. Ega auto kulu ei ole ainult liising – lisaks tulevad rehvid, kindlustus, hooldused, ülevaatused, amortisatsioon, kütus, autopesud jne. Kui taandada kõik autoga seotud kulud kuude peale ära, siis tuleb päris suur summa. Tihti aga nähakse vaid seda nö igakuist liisingumakset või auto väljaostuhinda ja muu unustatakse sujuvalt auto igakuistest kuludest nagu välja.

Lisaks veel haldusele kuluv ajakulu, mis on vaat et veel kallim, sest seda ei ole võimalik ka kuskilt juurde hankida. Kunagi mulle meeldis nendega jännata ja sinna raha kulutada. Aga siis tuli mõistus pähe, et miks selliste asjade alla liiga palju aega ja raha panna. Mulle meeldib enda ajaga muid asju teha.

Mobires ei pea ma isegi mõtlemiseks aega kulutama, kas mul on autoga seotud toimingud kõik tehtud. Nad hoolitsevad selle eest, et sõiduk oleks alati töökorras, hästi hooldatud ning kui peaks ka juhtuma mõni ootamatu olukord, siis saan 24/7 pöörduda teeninduskeskusesse ning mu mured saavad lahendatud. Vajadusel antakse mulle ilma lisamajandamiseta ja -kuludeta kasutada asendusauto.

3. Ära sõida koguaeg – planeeri nn sõidupäevi!

Ma olen nõus auto garaažist ainult siis välja ajama, kui ma sellega kuhugi raha tegema lähen. Ega ma muidu niisama tühja ringi ei kaaruta, et mitte rahakotti ja planeeti kiusata. Enamus inimesi kasutab aga autot mõtlematult. Ja pärast on nutuvõre suu ümber, et nii palju raha kulus. Mina planeerin oma sõitu ette – panen mitu sõitu kokku ühele päevale ja teen korraga kõik vajalikud pikemad käigud ära.  Iga paari kilomeetri pärast ma ei viitsi oma autot isegi parklasse lume alt otsima minna, sellel ei ole mõtet. Ma kasutan iga nädal ühistransporti ja liigun jalgsi. Minu jaoks peab auto käima ajamine ennast ära tasuma, mis tähendab, et ma sõidan sellega reaalset tööd tegema ja raha koju tooma.

Kui ka raha on koju piisavalt toodud, et autosõitu lubada, ei peaks siiski vaba raha auto ja selle haldamise alla panema. Liisingu puhul on sissemaksuks vajalik välja käia vähemalt 10% auto väärtusest – täitsa arvestatav summa, mida võiks hoopis investeerida ja kasvama panna selle asemel, et see auto näol oma väärtust kaotaks. Mobire täisteenusrendist saad auto kätte 0 eurose stardikuluga.

4. Nn ühemehe firmades peab kogu “autopark” olema võimalikult lihtsasti hallatav ja väga selgelt paigas kuludega

Täna on pea iga teine inimene ettevõtja ning tihti on auto soetatud eelkõige töösõitude tegemiseks. Kuid ka siin on oluline, et autoga seotud kulud ei käiks firmal „üle pea“. Kui on valida, kas käia päeval kolme kliendi juures või istuda selle asemel pool päeva teeninduses ja passida iga töökoha kohustuslikku seinakalendrit paljaste daamidega, kes meela näoga tungrauda lakuvad (muide, need pildid on tõenäoliselt väga vanad ja need daamid tänaseks julgelt üle 70-aastased), siis mis sa ise arvad, kumb su ettevõtte vaatest kasulikum on? Kui sina tööd ei tee, siis sul pole kedagi, kes seda sinu asemel teeb.

Mobirest saab ka ettevõttele rentida kas ühe või mitu uue või vähesõitnud sõiduki ning kõik sõiduki(te)ga seotud teenused on ühes kuumakses ja kogu lepinguperioodiks fikseeritud – ei ole vaja mõeldagi autopargiga seotud ootamatutest kulude peale! Mingit rahapada pole vaja otsida ka autode soetamiseks – soovi korral saab uue auto Mobirest ilma igasuguse sissemaksuta. Ühesõnaga sinu asi on sõita ja raha teenida – Mobire hoolitseb kõige muu eest!

Mina olen samuti ühemehe konglomeraat ja püüan ära jätta kõik tegevused, mis mu ettevõtte huve ei teeni. Ma ei saa seda endale lubada mõttetuid tunde töökodade kalendreid imetledes või üllatust, et mu järgmise kuu autokulud on selle kuu omadest kõrgemad mingi lamdaanduri vms pirtsutamise tõttu.