Lamellrehv või naastrehv – vaidlusest valikuni

Jaga teistega:

Vahel jääb mulje, et vaidlus teemal – kumb on parem valik, kas lamellrehv või naastrehv – on sama vana kui inimkond ise. Tõsi, näiteks iidsed sumerid ei osanud õhkrehvist undki näha ja esimesed spetsiaalsed talverehvidki töötati välja alles 1930ndatel. Elavad arutelud aga muudkui kestavad, niisiis püüame selles artiklis kahe rehvitüübi eeliseid ja puudusi pisut selgitada.

Lamellrehv – talviste olude professionaal

Lamell on esmapilgul nagu suverehv, kuid see on spetsiaalselt välja töötatud talviste olude tarbeks. Selleks, et tagada muutuvates tingimustes parem haardumine teekattega, on põhimustrile lisaks lõigatud rehvi pinda ka sakilised sooned. Niiviisi juhitakse teekatte ja rehvi vahelt vett ära veelgi efektiivsemalt. Kummisegu on suverehvi omast erinev – see talub paremini külma, ei muutu jäigaks ja säilitab oma omadused isegi väga madalatel temperatuuridel.

Kuidas aga olla kindel, et tegu on tõesti talverehviga, mitte ekslikult suvistega või meie kliimasse mittesobiva n-ö Kesk-Euroopa lamelliga? Siin tuleb appi rehvi küljel olev tunnusmärk. Kõigil Skandinaavias ja Põhja-Euroopas müüdavatel talverehvidel peab olema kolme mäetipu ja lumehelbekese kujutisega märgistus.

Naastrehv – spetsialist jäistel teedel

Naastrehv on tegelikult samal ajal ka lamellrehv. Kummisegu ja lisavagudega mustri poolest on nad peaaegu et vennad. Küll aga on „naelrehvile“ lisatud oluline eristav komponent, milleks on rehvipinnale paigaldatud metallnaastud. Need kindlustavad parema haarduvuse ja muudavad auto teelpüsivuse jäisel pinnal oluliselt kindlamaks, seetõttu hindavad naaste kõrgelt autojuhid, kes liiklevad tihti väga libedatel ja hooldamata teedel. Lumes, lörtsis ja märjal teel aga naastrehvil lamelli ees olulised eeliseid ei ole.

Kumba rehvitüüpi eelistada?

Nagu tavaliselt ikka, on siingi vaidlejatel omad poolt ja vastu argumendid. Kahtlased „küla pealt kuulsin“ seisukohad tuleks jätta tähelepanuta ja lähtuda pigem omaenda vajadusest ning kainest kaalutlusest, arvestades eelkõige autokasutuse iseloomu.

Lamellrehvi eelised on:

  • rehvivahetuse võib teha aegsasti ära, puudub riigi määratud ajavahemik, millal tohib kasutada;
  • võib kasutada ka aasta ringi, ent tasub meeles pidada, et suvel kuluvad lamellid kiiremini;
  • oluliselt väiksem sõidumüra;
  • soodsam hind;
  • hooldatud talvistel linnateedel ja maanteedel piisab lamelli omadustest täielikult.

Lamellrehvi puudused on:

  • siledal jäisel teel on selle pidamine halvem;
  • kulub üldjuhul kiiremini kui naastrehv.

Naastrehvi eelised on:

  • väga jäisel teel (näiteks metsateed ning madala liiklustihedusega kõrvaltänavad) on pidamine parem;
  • ekstreemsetes ja halbades oludes usaldusväärsem;
  • kindlam valik vähekogenud juhi jaoks;
  • kulub aeglasemalt kui lamellrehv.

Naastrehvi puudused on:

  • suur sõidumüra;
  • ei ole loodussäästlik (tekitab tolmu ja lõhub sõiduteid);
  • pole võimalik kasutada aasta ringi, kaasneb hoiustamise vaev;
  • kallim hind;
  • valdav osa teedevõrgust on nii hästi hooldatud, et naelrehvil kasutegur puudub;
  • kui soovid talvisel ajal sõita Leedust lõuna poole, siis naastrehvidega seda teha ei tohi.

Vastus igihaljale küsimusele võib sõltuvalt autokasutajast olla erinev. Iga päev raskete oludega silmitsi seisva autoomaniku jaoks on naastrehv turvalise teekonna alus. Linna- ja maanteid mõõtvale inimesele piisab täiesti ka lamellrehvi omadustest.

Olgu Sinu vajadus milline tahes, Mobire täisteenusrendi puhul on kõik mugavalt juba kuumakse sees ning klient saab ise valida, milliste rehvidega talvele vastu tahad minna!

Täisteenusrendi pakkumistega saad lähemalt tutvuda siin: Rendiautod

Loe veel lisaks