Mis hetkest muutub sõidukite haldusteenuse sisse ostmine ettevõttele kasumlikuks?

Jaga teistega:

Paljud ettevõtted seisavad pidevalt silmitsi küsimusega, kas ja milliseid teenuseid peaks tellima väljastpoolt, et fookus säiliks põhitegevusel. Autopargi juhtimine on oma keerukuse ja ajamahukuse tõttu kindlasti üks neist valdkondadest, mis tuleks usaldada oma ala  spetsialistidele, sest sõidukite kulude optimeerimine pakub rohkelt väljakutseid ka kõige suurematele numbriinimestele.

Millega tuleb arvestada ettevõtte sõidukite haldamises?

  • Teha enda jaoks selgeks, kuidas on kõige efektiivsem sõidukeid finantseerida? Täisteenusrent, liising (kasutusrent, kapitalirent), väljaost.
  • Sõidukite valik: Kellele? Milleks? Kui pikaks perioodiks? Kui suur on eeldatav läbisõit? Millised on ettevõtte tegevusest lähtuvad eripärad, mida töösõidukite puhul arvesse võtta?
  • Kindlustused – liiklus- ja kaskokindlustused
  • Vältimatud kulud – korralised tehnohooldused ja jooksvad kulumaterjalid
  • Rehvid – soetamine, vahetamine ja ladustamine

Tegevused, millel silma peal hoida ja analüüsida, et säästa ettevõtte raha

  • Kindlustuste uuendamine ja – hinnavõrdlus
  • Tehnohoolduste õigeaegne läbiviimine
  • Igakuine kilometraaž
  • Kütusekulu
  • Esitatud arvete kontroll
  • Sõidu marsruut ja kontroll – kas töötajatel on õigus teha erasõite, kas töötajad peavad kinni kokkulepetest ja kas e/v maksab erisoodustust.
  • Sõidukite pesu
  • Kasutatud autode turg ja millal on õige aeg olemasolev kasutatud sõiduk maha müüa

Kui palju on võimalik säästa aega sõidukite haldusteenust sisse ostes?

Ettevõtte jaoks on ühe sõidukiga seotud ajakulu umbes 25 töötundi aastas. Tavaliselt tegelevad ettevõttes sõidukite haldamisega kõrgepalgalised töötajad: haldusjuhid, tegevjuhid, personalijuhid, finantsjuhid – või siis tegeleb iga töötaja ise oma tööajast. Ajalises mõttes on see ettevõttele päris suur kulu ja ressursi raiskamine.

7 kõige ajamahukamat toimingut autopargi haldamisel on:
  • Suhtlemine 7 erineva koostööpartneriga (finantseerija, automüüja, kindlustused, autohoolduspartnerid, rehvivahetus, rehvimüüja, pesula) ja eraldi arveldamine
  • Uue sõiduki välja valimine, pakkumiste võrdlemine, ümberregistreerimise toimingud
  • Olemasoleva vana sõiduki müük
  • Raamatupidamises – teenuste eest eraldi arveldamine ja arvete kontroll ja sõiduki kulude eelarvestamine
  • Kahjukäsitlus – kahjudokumentide vormistamine, suhtlemine kindlustustega, asendusauto organiseerimine, remondi organiseerimine
  • Tehnohoolduste, rehvivahetuste, remontide, tehnohoolduste organiseerimine
  • Sõidukite transportimine tehnohooldusse, rehvivahetusse, remonti, tehnohooldusse jne

Autopargi puhul on oluline teada iga sõidetud kilomeetri hinda ja sõiduki kogukulusid ehk Total Cost of Ownership (TCO) näitajaid, see võimaldab ettevõttel luua kulude registri, mille põhjal prognoosida tulevasi kulutusi ning koguda infot oluliste otsuste tegemiseks. Autopargi eelarve loomiseks, juhtimiseks ja kontrollimiseks on oluline omada põhjalikku ülevaadet.

Kui soovid keskenduda oma põhitegevusele ja samal ajal  hoida sõidukitega seotud kulud kontrolli all, siis pöördu Mobire spetsialistide poole, kes aitavad leida sinu ettevõttele sobivaimad transpordilahendused. Mobire  sõidukite täisteenusrent aitab optimeerida kulusid, lihtsustada eelarvestamist ja keskenduda olulisele.